BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

20 Mart 2009 Cuma

Ruhumdaki Gestalt



Gestalt'ın bütünselci yaklaşımını anlatan sözünü bir kaç gündür içimde hissediyorum.Ruhumun bir yerlerinde Gestalt geziniyor sanki.Durduk yerde o sözü geliveriyor aklıma ve belki de onun anlatmak istediğinden farklı bir şekilde kendi dünyama uygun anlamlar yaratıyorum o söze:
"Bütün parçaların toplamından öte bir şeydir"...
Farklı çıkarımlar var bu söze dair kafamda.Hepimiz parça parça ele alındığımzda bütünsel olarak algılandığımızdan o kadar farklıyız ki...Her birimiz başka dünya ve hayatlar için değişik anlamlar içerirken tek birimizin bile herkes için aynı olduğunu söyleyemeyiz.Bu yüzdendir ki tek bir bütün tanım ötesinde parça parça herkesin algısal dünyasında farklılaşmış bir ben var olduğunu biliyorum.Tüm bu parçalarımdan ortaya çıkan ben parçalarımın toplamından öte bir şey...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Okyanusu anlamak için önce damlaları incelemek gerekir.