BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

4 Temmuz 2010 Pazar

Zor Zenaat


Dünyayı memeliler ve pipililer olarak ayırıp durduğumuz için hepimize kızıyorum. Hepimize diyorum; çünkü bu duruma her ne kadar karşı olsam da ben de aynı ayrıma bilinç altımdaki sosyal öğretilerden dolayı sürükleniyorum.
Kadının sezgisel dünyasının yoğunluğuna erkek erişemez, erkeğin fiziksel gücüne de kadınlar erişemez maalesef. Ancak Allah'ın kainat dengesini sağlamak için düzenlediğini düşündüğüm bu sistem kadının ya da erkeğin birbirinden üstün olduğunu göstermez.
Her ne kadar kadın- erkek eşitliğinden bahsedecekmişim gibi dursa da şu anda konum başta bahsettiğim kadınların sezgisel dünyası.
Bu sezgisel dünya tamamıyla kendi oyun ve kurallarıyla örtülü gizli bir sistem gibi.Her kadının içinde işleri sadece mantığıyla değil, bu sistemde var olmasının verdiği sezgisel yetenekle işleri yürüten bir sezgi olduğunu düşünmekteyim.
Bundan bir kaç hafta 5.sınıfı bitiren kuzenimin okul partisinde ona eşlik ettim. Şık giyimli bücür cadıların dünyasını gözlemlemek bende farklı bir etki bıraktı. Ve aynen şunu dedim: "Allah'ım bunlar kadın olmuş bile!" Bir kere çok net gruplaşmalar vardı kızlar arasında. Lider özellikli bi kaç kız ve etrafında toplanan kızlar durmadan birbirini çekiştirmekteydi. İşte o cümleler:
-O elbiseyle buraya mı gelinir?
- Ay saçı çok çirkin olmuş.
-Şunun üzerindekine bak ne çirkin.

İlk başta duyduklarıma inanamadım. Kuzenim benim için henüz saf ve masum bir dünyada yaşayan bir çocuktu. Sonra kendi çocukluğumu düşündüm ve gerçeği hatırladım. Evet, ben de onun yaşlarındayken dünyam böyle pisleşmeye başlamıştı.Erkekler daha kalabalık gruplar halinde dertsiz, tasasız eğlenirken kızların birbirini çekiştirme modunda olması psikolojik mi, sosyolojik mi, antropolojik mi bilemiyorum. Ama şöyle düşündüm acaba çooook eski zamanlarda erkek nüfusu azken-savaşlardan dolayı erkek nüfusunun az olduğu zamanlar da olabilir- kadınlar bir erkeğe sahip olabilmek için kendini beğendirmek ve öne geçmek zorundaydı ve kadınlara güdüsel olarak yerleşen bu durum günümüze değin genetik olarak geldi denebilir mi? Saçma bir var sayım belki, ama bir türlü anlam veremediğim şu duruma bir sebep bulmak istiyorum sanırım.
Erkekler sütten çıkma ak kaşıktır, onlar dedikodu yapmaz, kıskanmaz demiyorum elbette.Ama kıskançlığın kadınlar arasında daha fazla olduğu aşikar. 20 yıllık hayatımda (ki bu yolun başı oluyor ) ne zaman başarılı olsam canımı sıkan birileriyle(kadınlar) karşı karşıya gelmişimdir. Ne zaman başarılı bir kadın görsem onu gözlemleyen kadın düşmanlarının gözlerini fark etmişimdir.
Kıssadan hisse, yıllar önce Romina adlı bir dj'in yayınında sıklıkla söylediği gibi : "Kadın olmak zor zenaat şekerim".

Hiç yorum yok: